Odlok o ustanovitvi in organiziranju Javnega komunalnega podjetja Radlje ob Dravi d.o.o. in o ustanovitvi skupnega organa občin Radlje ob Dravi, Muta, Vuzenica, Podvelka in Ribnica na Pohorju
Na podlagi 471., 473. in 474. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 - uradno prečiščeno besedilo, 33/11,91/11, 32/12, 57/12, 44/13 - odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 - ZPosS, 158/20 - ZlntPK-C in 18/21); na podlagi tretje alineje 6., 25. in 26. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN, 57/11 – ORZGJS40) ter 6., 20., 29. in 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 - ZUJF, 14/15 - ZUUJFO, 11/18 - ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 - ZIUZEOP-A in 80/20 - ZIUOOPE), 7. in 16. člena Statuta Občine Radlje ob Dravi (Medobčinski uradni vestnik, št. 35/2017 in 11/2019, 6. in 15. člena Statuta Občine Muta (Medobčinski uradni vestnik 29/07 – uradno prečiščeno besedilo), 7. in 16. člena Statuta Občine Podvelka (Medobčinski uradni vestnik 1/06), 6. in 15. člena Statuta Občine Vuzenica (Medobčinski uradni vestnik 31/10 – uradno prečiščeno besedilo), 7. člena Statuta Občine Ribnica na Pohorju (Medobčinski uradni vestnik 25/15), so
Občinski svet Občine Radlje ob Dravi je na 7. redni seji dne 26.6.2023,
Občinski svet Občine Muta je na 6. redni seji dne 1.6.2023,
Občinski svet občine Podvelka je na 6. redni seji dne 7.6.2023,
Občinski svet občine Vuzenica je na 7. redni seji dne 22.6.2023 in
Občinski svet občine Ribnica na Pohorju je na 5. redni seji dne 12.6.2023
sprejel
ODLOK O USTANOVITVI IN ORGANIZIRANJU JAVNEGA KOMUNALNEGA PODJETJA RADLJE OB DRAVI D.O.O. IN O USTANOVITVI SKUPNEGA ORGANA OBČIN RADLJE OB DRAVI, MUTA, VUZENICA, PODVELKA IN RIBNICA NA POHORJU
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina odloka)
1. člen
(vsebina odloka)
(1) Ta odlok je ustanovitveni akt Javnega komunalnega podjetja Radlje ob Dravi d.o.o. (v nadaljevanju: javno podjetje) v skladu z določbami zakona, ki ureja gospodarske družbe in zakona, ki ureja gospodarske javne službe in določa način upravljanja, ustanoviteljske pravice ter pristojnosti organov javnega podjetja.
(2) S tem odlokom se zaradi usklajevanja odločitev občin ustanoviteljic glede zagotavljanja javnih služb na njihovem območju ustanavlja Svet ustanoviteljev javnega komunalnega podjetja Radlje ob Dravi kot skupni organ občin Radlje ob Dravi, Muta, Vuzenica, Podvelka in Ribnica na Pohorju.
(3) Družba je oblikovana kot družba z omejeno odgovornostjo v smislu določb zakona, ki ureja gospodarske družbe in kot javno podjetje skladno z določbami zakona, ki ureja gospodarske javne službe in je vpisana v sodni register. Formalno - pravni status družbe z omejeno odgovornostjo oziroma javnega podjetja v smislu določb zakona, ki ureja gospodarske družbe oziroma zakona, ki ureja gospodarske javne službe, se s tem Odlokom ne spreminja.
(4) Ustanovitelji družbe že ustanovljenega javnega podjetja - Javno komunalno podjetje Radlje ob Dravi d.o.o. so občine Radlje ob Dravi, Muta, Podvelka, Vuzenica in Ribnica na Pohorju.
(5) Vseh pet občin, navedenih v 3. členu, v Družbeni pogodbi podrobneje uredi pravice in obveznosti, ki jih določa ta Odlok.
2. člen
(pojmi in uporaba določb)
(pojmi in uporaba določb)
(1) Izrazi, uporabljeni v tem Odloku, imajo enak pomen kot je določeno v predpisih s področja gospodarskih družb in gospodarskih javnih služb.
(2) V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. Za vprašanja v zvezi z ustanovitvijo in poslovanjem družbe, ki niso urejena s tem Odlokom, se uporabljajo določila zakona, ki ureja gospodarske družbe, in zakona, ki ureja gospodarske javne službe ter drugi predpisi s področja izvajanja obveznih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
II. OBČINE USTANOVITELJICE
3. člen
(občine ustanoviteljice)
3. člen
(občine ustanoviteljice)
Ustanoviteljice in družbenice družbe (v nadaljevanju: ustanoviteljice) so:
- Občina Radlje ob Dravi, Mariborska cesta 7, 2360 Radlje ob Dravi, matična številka: 5881811000, davčna številka: SI 12310727,
- Občina Muta, Glavni trg 17, 2366 Muta, matična številka: 5881706000, davčna številka: SI 89876547,
- Občina Podvelka, Podvelka 13, 2363 Podvelka, matična številka: 5881668000, davčna številka: SI 42106257,
- Občina Vuzenica, Sejmarska 2, 2367 Vuzenica, matična številka: 5881765000, davčna številka: SI 43178740,
- Občina Ribnica na Pohorju, Ribnica na Pohorju 1, 2364 Ribnica na Pohorju, matična številka: 1358324000, davčna številka: 87880300.
Ustanoviteljice so družbenice javnega podjetja in svoje pravice izvršujejo preko organov javnega podjetja, kot so opredeljeni s tem Odlokom ter Sveta ustanoviteljev, kot ga določa ta Odlok.
III. ČAS DELOVANJA IN PRENEHANJE DRUŽBE
4. člen
(čas delovanja družbe, prenehanje delovanja družbe)
4. člen
(čas delovanja družbe, prenehanje delovanja družbe)
Javno podjetje nadaljuje z delom po tem Odloku za nedoločen čas in lahko preneha v primerih, določenih z zakonom.
IV. NAZIV IN SEDEŽ DRUŽBE
5. člen
(naziv in sedež javnega podjetja)
5. člen
(naziv in sedež javnega podjetja)
(1) Javno podjetje posluje z naslednjim nazivom: Javno komunalno podjetje Radlje ob Dravi d.o.o.
(2) Skrajšan naziv je: JKP Radlje d.o.o.
(3) Sedež družbe in poslovni naslov družbe: Mariborska cesta 3, 2360 Radlje ob Dravi.
(4) Družba v poslovanju uporablja žig z izpisanim nazivom:
Javno komunalno podjetje Radlje ob Dravi d.o.o.
V. DEJAVNOST DRUŽBE
6. člen
(javne in druge dejavnosti)
6. člen
(javne in druge dejavnosti)
(1) Javno podjetje na območju občin ustanoviteljic izvaja obvezne in izbirne občinske gospodarske javne službe, ki so ji v izvajanje podeljene na podlagi splošnih aktov ustanoviteljic.
(2) Javno podjetje lahko za ustanoviteljice izvaja upravne naloge na podlagi podeljenega javnega pooblastila.
(3) Javno podjetje lahko opravlja tudi druge dejavnosti, ki ne pomenijo opravljanje gospodarskih javnih služb, so pa pomembne za poslovanje družbe in za opravljanje gospodarskih javnih služb ter zagotavljajo boljšo izkoriščenost osnovnih sredstev in večjo produktivnost zaposlenih delavcev.
(4) Javno podjetje lahko na podlagi koncesije opravlja lokalne gospodarske javne službe tudi za občine, ki niso ustanoviteljice javnega podjetja, v kolikor to ne vpliva na izvajanje dejavnosti za občine ustanoviteljice.
(5) Javno podjetje mora pri izvajanju dejavnosti ali storitev prednostno zagotavljati dejavnosti iz 1. in 2. odstavka tega člena.
7. člen
(dejavnosti po standardni klasifikaciji dejavnosti)
(dejavnosti po standardni klasifikaciji dejavnosti)
(1) Družba opravlja naslednje dejavnosti: (po standardni klasifikaciji dejavnosti )
- 35.300 Oskrba s paro in vročo vodo
- 36.000 Zbiranje, prečiščevanje in distribucija vode
- 37.000 Ravnanje z odplakami
- 38.110 Zbiranje in odvoz nenevarnih odpadkov
- 38.120 Zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov
- 38.210 Ravnanje z nenevarnimi odpadki
- 42.110 Gradnja cest
- 42.210 Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za tekočine in pline
- 42.990 Gradnja drugih objektov nizke gradnje
- 43.220 Inštaliranje vodovodnih, plinskih in ogrevalnih napeljav in naprav
- 43.990 Druga specializirana gradbena dela
- 46.740 Trgovina na debelo s kovinskimi proizvodi, inštalacijskim materialom, napravami za ogrevanje
- 46.770 Trgovina na debelo z ostanki in odpadki
- 68.320 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi
- 71.129 Drugo tehnično projektiranje in svetovanje
- 71.200 Tehnično preizkušanje in analiziranje
- 81.220 Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme
- 81.290 Čiščenje cest in drugo čiščenje
- 81.300 Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice
- 96.030 Pogrebna dejavnost.
(2) Glavna dejavnost družbe je zbiranje, prečiščevanje in distribucija vode.
(3) Javno podjetje lahko spremeni ali razširi dejavnosti le s soglasjem občin ustanoviteljic.
VI. OSNOVNI KAPITAL DRUŽBE IN POSLOVNI DELEŽI USTANOVITELJIC
8. člen
(osnovni kapital, osnovni vložki in poslovni deleži ustanoviteljic)
8. člen
(osnovni kapital, osnovni vložki in poslovni deleži ustanoviteljic)
(1) Osnovni kapital predstavlja stvarni vložek ustanoviteljic javnega podjetja in znaša 398.892,01 €.
(2) Ustanoviteljice so na osnovi Notarskega zapisa Sporazuma o razdelitvi stvarnega vložka (notarka Sonja Kralj) z dne 14.12.1999, sklenjenega med občinami Radlje ob Dravi, občino Vuzenico, občino Muto, občino Podvelko in občino Ribnica na Pohorju, vpisanega v sodnem registru Okrožnega sodišča v Slovenj Gradcu, udeležene v osnovnem kapitalu javnega podjetja z naslednjimi poslovnimi deleži:
Občina – ustanoviteljica | Osnovni vložek v € | Poslovni delež |
Občina Radlje ob Dravi | 147.829,38 | 37,06 % |
Občina Muta | 82.969,54 | 20,80 % |
Občina Vuzenica | 72.638,23 | 18,21 % |
Občina Podvelka | 65.338,51 | 16,38 % |
Občina Ribnica na Pohorju | 30.116,35 | 7,55 % |
9. člen
(sprememba osnovnega kapitala)
(sprememba osnovnega kapitala)
(1) Skupščina javnega podjetja lahko odloči, da se poveča osnovni kapital javnega podjetja z dodatnim vložkom ustanoviteljic ali z vključitvijo novih družbenikov na podlagi notarsko overjene pogodbe o pridobitvi poslovnega deleža, pri čemer so novi družbeniki lahko izključno občine.
(2) Poslovnih deležev ali delov poslovnih deležev v javnem podjetju ni dopustno prenesti na fizične osebe in pravne osebe zasebnega prava ali na druge osebe javnega prava, ki niso občine.
(3) Za odsvojitev poslovnega deleža je potrebno soglasje družbenikov, ki imajo najmanj 75 % glasov.
(4) Če nobena od ustanoviteljic ni pripravljena kupiti poslovnega deleža, ustanoviteljice pa niso dale soglasja za prodajo poslovnega deleža občini, ki ni ustanoviteljica družbe, lahko ustanoviteljica izstopi iz družbe.
(5) Družbenik lahko izstopi iz javnega podjetja, tudi če ne namerava prodati poslovnega deleža, če s tem soglaša Skupščina. Sklep o izstopu družbenika mora biti sprejet soglasno. Družbenik, ki želi izstopiti, o tem obvesti direktorja javnega podjetja, ki je dolžan najkasneje v 30 dneh sklicati Skupščino in predlog uvrstiti na dnevni red.
10. člen
(pravice ustanoviteljic iz poslovnih deležev)
(pravice ustanoviteljic iz poslovnih deležev)
Na podlagi poslovnih deležev imajo ustanoviteljice pravico do:
- udeležbe pri upravljanju družbe,
- udeležbe na dobičku,
- ustreznega dela preostalega premoženja po plačilu upnikov v primeru stečaja ali likvidacije družbe v skladu s predpisi, tem Odlokom in Družbeno pogodbo.
VII. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI DRUŽBE
11. člen
(odgovornost za obveznosti družbe)
11. člen
(odgovornost za obveznosti družbe)
(1) Javno podjetje odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
(2) Ustanoviteljice ne odgovarjajo za obveznosti javnega podjetja.
(3) Javno podjetje ima v pravnem prometu vsa pooblastila.
VIII. NAJEM, UPORABA, UPRAVLJANJE IN VZDRŽEVANJE JAVNE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
12. člen
(gospodarska javna infrastruktura)
12. člen
(gospodarska javna infrastruktura)
(1) Občine ustanoviteljice javnemu podjetju predajo v najem in uporabo gospodarsko javno infrastrukturo.
(2) Javno podjetje mora javno infrastrukturo uporabljati in vzdrževati kot dober gospodar za potrebe izvajanja javnih služb in posebnih storitev.
(3) Pravice, obveznosti in odgovornosti v zvezi z najemom in uporabo sredstev javne infrastrukture ustanoviteljice in javno podjetje uredijo s pogodbo o najemu, uporabi ter vzdrževanju gospodarske javne infrastrukture. Pri tem velja pravilo enakosti po načelu enotnih pravil pri najemu in uporabi sredstev javne infrastrukture za vse solastnice družbe.
IX. UPRAVLJANJE DRUŽBE
IX.1 Splošno
13. člen
(organi javnega podjetja)
IX.1 Splošno
13. člen
(organi javnega podjetja)
Organi javnega podjetja so:
- Skupščina
- Nadzorni svet
- Direktor
Pristojnosti in način njihovega izvrševanja določajo predpisi, ta Odlok in Družbena pogodba.
IX.2 Skupščina
14. člen
(število glasov)
14. člen
(število glasov)
(1) Skupščino sestavljajo predstavniki občin ustanoviteljic. Vsaka ustanoviteljica ima v skupščini en glas na vsakih dopolnjenih 50 € osnovnega kapitala in sicer:
Občina ustanoviteljica | Število glasov | Poslovni delež |
Občina Radlje ob Dravi | 2.956 | 37,06 % |
Občina Muta | 1.659 | 20,80 % |
Občina Vuzenica | 1.452 | 18,21 % |
Občina Podvelka | 1.306 | 16,38 % |
Občina Ribnica na Pohorju | 602 | 7,55 % |
(2) Ustanoviteljice sprejemajo sklepe na Skupščini. Za vsa vprašanja, ki se nanašajo na sklic Skupščine in glasovanje na Skupščini, se uporabljajo določila tega Odloka in Družbene pogodbe. Za primere, ki jih določila tega Odloka in Družbene pogodbe ne urejajo, se uporabljajo določila zakona, ki ureja delovanje gospodarskih družb.
(3) Skupščino skliče direktor javnega podjetja v primerih, določenih z zakonom in s tem Odlokom, najmanj pa enkrat letno po izdelavi letnega poslovnega poročila. Skupščino lahko skliče tudi Nadzorni svet. V primerih in po postopku, določenih z zakonom, lahko zahtevajo sklic Skupščine tudi družbeniki, katerih poslovni deleži predstavljajo najmanj desetino osnovnega kapitala.
(4) Skupščina se sklicuje s priporočenim pismom, ki mora biti družbenikom vročeno najmanj petindvajset (25) dni pred datumom seje. V vabilu mora biti naveden kraj in čas zasedanja Skupščine, dnevni red in predlogi sklepov.
(5) Vsakih dopolnjenih 50 € osnovnega vložka daje ustanoviteljici en glas.
(6) Za občino ustanoviteljico glasuje predstavnik občine ustanoviteljice, ki ga za glasovanje pisno pooblasti občinski svet občine ustanoviteljice.
(7) Skupščina sprejme odločitve z javnim glasovanjem. Skupščina javnega podjetja veljavno odloča, če prisotni člani skupščine zastopajo večino vseh glasov. Na Skupščini se odloča z večino prisotnih glasov, razen če zakon, ta Odlok ali Družbena pogodba ne določajo višje večine.
(8) V vabilu za Skupščino se določi naknadni dan zasedanja Skupščine, če ta ob prvotno določenem času ni bila sklepčna. Skupščina na naknadnem zasedanju veljavno odloča ne glede na število navzočega kapitala. Naknadni dan zasedanja ne sme biti določen prej kot naslednji dan po prvotno določenem dnevu.
(9) Če Skupščina ni pravilno sklicana, lahko veljavno sprejema sklepe le, če so navzoči vsi družbeniki in sklep o tem sprejmejo soglasno.
15. člen
(pristojnosti Skupščine)
(pristojnosti Skupščine)
Skupščina ima naslednje pristojnosti:
- sprejme poslovnik o delu Skupščine,
- sprejme Družbeno pogodbo ali spremembe le-te,
- odloča o statusnih spremembah družbe ter o prenehanju družbe,
- odloča o ukrepih za povečanje ali zmanjšanje osnovnega kapitala družbe,
- odloča o prodaji in prevzemu poslovnih deležev,
- odloča o imenovanju družbe za revidiranje računovodskih izkazov,
- odloča o imenovanju in odpoklicu članov Nadzornega sveta,
- odloča o plačilu za delo članov Nadzornega sveta,
- daje mnenje k imenovanju direktorja družbe,
- potrjuje predlog o odpoklicu direktorja,
- odloča o letnem poročilu, če ga ne potrdi Nadzorni svet,
- odloča o delitvi dobička ali pokrivanju izgube,
- na predlog direktorja potrjuje sodila za razporejanje splošnih stroškov dejavnosti in skupnih stroškov družbe;
- odloča o drugih zadevah, določenih z zakonom in Družbeno pogodbo.
IX.3 Nadzorni svet
16. člen
(imenovanje Nadzornega sveta)
16. člen
(imenovanje Nadzornega sveta)
(1) Skupščina javnega podjetja imenuje Nadzorni svet, ki nadzoruje vodenje poslov javnega podjetja.
(2) Nadzorni svet sestavlja šest (6) članov, od tega vsaka občina ustanoviteljica predlaga po enega člana, en član pa je imenovan na predlog Sveta delavcev javnega podjetja.
(3) Za člana Nadzornega sveta je lahko imenovana fizična oseba, ki izpolnjuje zakonske pogoje in pri kateri niso podane okoliščine, ki bi nasprotovale njenemu imenovanju in izvolitvi za člana Nadzornega sveta ter izpolnjuje pogoje za imenovanje, določene s tem Odlokom, razen v primerih, ki jih določata zakon, ki ureja gospodarske družbe, in Družbena pogodba.
(4) Za člana Nadzornega sveta se ne imenuje oseba, kjer bi zaradi nasprotja interesov bili funkcija, ki jo ta oseba sicer opravlja, in funkcija člana Nadzornega sveta, v bistvenem nezdružljivi.
(5) Mandat članov Nadzornega sveta je 4 leta. Po poteku mandata je član Nadzornega sveta lahko ponovno imenovan.
(6) Nadzorni svet izmed članov izvoli predsednika in namestnika predsednika.
(7) Nadzorni svet opravlja svojo dejavnost na sejah. Seja Nadzornega sveta je sklepčna, če so na seji prisotni najmanj štirje (4) člani.
(8) Seja Nadzornega sveta se lahko izvede tudi korespondenčno pod pogoji in na način, kot to določa Poslovnik Nadzornega sveta.
(9) Odločitev na seji Nadzornega sveta je sprejeta, če zanjo glasuje večina glasov članov. Vsak član ima en (1) glas. V primeru neodločenega izida glasovanja odloči glas predsednika Nadzornega sveta.
(10) Odgovornosti in način dela Nadzornega sveta podrobneje določa Poslovnik Nadzornega sveta.
17. člen
(pristojnosti Nadzornega sveta)
(pristojnosti Nadzornega sveta)
Nadzorni svet ima naslednje pristojnosti:
- Nadzoruje vodenje poslov javnega podjetja ter pregleduje in preverja knjige in dokumentacijo javnega podjetja,
- Sprejme letni poslovni načrt javnega podjetja,
- Preverja in sprejme letno poslovno poročilo javnega podjetja,
- Preverja predlog delitve dobička ali pokrivanja izgube,
- Imenuje in odpokliče direktorja javnega podjetja,
- Nadzoruje poslovanje javnega podjetja in preverja uspešnost poslovanja z vidika realizacije ciljev javnega podjetja,
- Odloča o prometu nepremičnin, če le-ta ni vključen v potrjen letni poslovni načrt,
- Odloča o investicijah, ki niso predvidena v že potrjenem poslovnem načrtu,
- Obravnava revizijsko poročilo in do njega zavzame stališče,
- Potrjuje sodila za razporejanje splošnih stroškov dejavnosti in skupnih stroškov družbe,
- Podaja soglasje k Aktu o sistemizaciji delovnih mest,
- Odloča o drugih zadevah v skladu z zakonom in Družbeno pogodbo,
18. člen
(pravila nadzora)
(pravila nadzora)
(1) Nadzorni svet lahko od direktorja javnega podjetja zahteva kakršnekoli informacije, potrebne za izvajanje nadzora. Informacije, potrebne za izvajanje nadzora, lahko zahteva vsak član Nadzornega sveta, direktor pa pošlje informacije Nadzornemu svetu kot organu.
(2) Vodenje poslov javnega podjetja se ne more prenesti na Nadzorni svet. Nadzorni svet lahko določi, da se smejo posamezne vrste poslov javnega podjetja opravljati le z njegovim soglasjem.
(3) Član Nadzornega sveta mora pri opravljanju svojih nalog ravnati v dobro javnega podjetja s skrbnostjo vestnega in poštenega gospodarstvenika in varovati poslovne skrivnosti javnega podjetja.
(4) Člani Nadzornega sveta so solidarno odgovorni javnemu podjetju za škodo, ki je nastala kot posledica kršitve njihovih nalog, razen če dokažejo, da so pošteno in vestno izpolnjevali svoje dolžnosti.
19. člen
(plačila za delo)
(plačila za delo)
(1) Člani Nadzornega sveta so za svoje delo upravičeni do plačila.
(2) O plačilu članom Nadzornega sveta odloči Skupščina. Plačilo mora biti v ustreznem razmerju z nalogami članov Nadzornega sveta in finančnim položajem javnega podjetja.
(3) Člani Nadzornega sveta ne morejo biti udeleženi pri dobičku javnega podjetja.
IX.4 Direktor
20. člen
(direktor javnega podjetja)
20. člen
(direktor javnega podjetja)
(1) Poslovanje in delo javnega podjetja vodi direktor. Direktor na lastno odgovornost vodi posle javnega podjetja in ga zastopa.
(2) Direktor javnega podjetja:
- Zastopa in predstavlja javno podjetje,
- Odgovarja za zakonitost dela javnega podjetja,
- Organizira in vodi delovni proces,
- Predlaga temeljne razvojne in poslovne politike, načrt in program razvoja,
- Izdela poslovni načrt javnega podjetja in ga predloži v sprejem Nadzornemu svetu,
- Sestavi letno poslovno poročilo in ga predlaga v potrditev Nadzornemu svetu,
- Sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest javnega podjetja, h kateremu predhodno poda soglasje Nadzorni svet in odloča o vprašanjih iz delovnih razmerij,
- Imenuje vodilne delavce in z njimi sklepa pogodbe o zaposlitvi,
- Izvršuje sklepe Sveta ustanoviteljev, Skupščine in Nadzornega sveta javnega podjetja,
- Daje poročila o rezultatih poslovanja po periodičnem obračunu,
- Pripravlja predloge za statusne spremembe javnega podjetja in prenehanje javnega podjetja ter spremembe v tehnično-tehnoloških postopkih,
- Sprejema splošne akte oziroma pravilnike javnega podjetja,
- Določa cene za storitve javnega podjetja, ki niso v pristojnosti Občinskih svetov,
- Pripravi predlog sodil za razporejanje skupnih stroškov dejavnosti in splošnih stroškov javnega podjetja,
- Opravlja druge naloge, ki jih določa zakon v razmerjih do ustanoviteljic javnega podjetja in Nadzornega sveta ter odloča o drugih zadevah.
(3) Direktor mora za sklepanje pravnih poslov v primerih, določenih s tem Odlokom, pridobiti predhodno odločitev pristojnega organa javnega podjetja.
(4) Direktor zastopa in predstavlja javno podjetje v skladu z zakonom in tem Odlokom brez omejitev, razen v naslednjih primerih, ki niso izrecno zajeti v letnem poslovnem načrtu javnega podjetja, pri katerih mora imeti predhodno soglasje Nadzornega sveta in organa lokalne skupnosti, če je tako določeno z zakonom:
- Pridobivanje, odtujitev ali obremenitev nepremičnin,
- Pridobivanje, odtujitev ali obremenitev drugih sredstev, katerih posamične vrednost presega 1 % kapitala družbe po zadnji bilanci,
- Izvajanje investicijskih ter vzdrževalnih del in najemanje posojil v vrednosti, ki presega 3 % kapitala družbe po zadnji bilanci.
21. člen
(imenovanje in razrešitev direktorja)
(imenovanje in razrešitev direktorja)
(1) Direktorja javnega podjetja imenuje in razreši Nadzorni svet pod pogoji, na način in po postopku, določenim s tem Odlokom in Družbeno pogodbo.
(2) Direktor je imenovan za štiri (4) leta in je lahko ponovno imenovan.
22. člen
(pogoji za imenovanje direktorja)
(pogoji za imenovanje direktorja)
(1) Za direktorja javnega podjetja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje, določene z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, s tem Odlokom in Družbeno pogodbo.
(2) Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki:
- ima najmanj izobrazbo po študijskem programu druge stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo,
- ima najmanj deset (10) let delovnih izkušenj, od tega najmanj pet (5) let na vodstvenih delih,
- pozna dejavnosti, ki jih izvaja javno podjetje.
(3) Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja z njim sklene pogodbo o zaposlitvi predsednik Nadzornega sveta po predhodno pridobljenem soglasju Skupščine. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas za čas trajanja mandata.
23. člen
(razrešitev direktorja)
(razrešitev direktorja)
(1) Direktor je lahko na lastno zahtevo razrešen pred iztekom mandata.
(2) Direktorja lahko ne glede na razlog Nadzorni svet kadarkoli odpokliče. Odpoklic direktorja Nadzornemu svetu lahko predlaga vsak član Nadzornega sveta. K odpoklicu direktorja poda soglasje Skupščina.
(3) Če Nadzorni svet odpokliče direktorja brez utemeljenega razloga, ima odpoklicani direktor pravico do odpravnine v višini šest (6) kratne mesečne plače, ki jo je dosegel v zadnjih dvanajstih (12) mesecih. Če je opravljal funkcijo direktorja manj kot dvanajst (12) mesecev, se izračuna njegova povprečna plača za obdobje, ko je opravljal funkcijo.
24. člen
(prenehanje mandata direktorja)
(prenehanje mandata direktorja)
(1) Direktorju predčasno preneha mandat:
- če izgubi poslovno sposobnost,
- če postane trajno nezmožen za opravljanje dela,
- če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest (6) mesecev,
- v primerih, določenih z zakonom in Družbeno pogodbo.
(2) Direktorju preneha mandat z dnem, ko Nadzorni svet razreši direktorja oziroma, ko Nadzorni svet ugotovi, da so nastali razlogi iz prejšnjega odstavka.
25. člen
(pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja)
(pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja)
Pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja se v skladu z določili tega Odloka podrobneje opredelijo s pogodbo o zaposlitvi.
26. člen
(poročanje direktorja)
(poročanje direktorja)
(1) Družbeniki imajo pravico do informiranosti o poslovanju javnega podjetja v skladu z zakonom.
(2) Direktor je dolžan pisno poročati Nadzornemu svetu, Skupščini in Svetu ustanoviteljev na zahtevo, izraženo s sklepom.
X. Svet ustanoviteljev
27. člen
(svet ustanoviteljev)
27. člen
(svet ustanoviteljev)
(1) Občinski sveti občin ustanoviteljic za uresničevanje ustanoviteljskih pravic in za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javnih služb s sprejemom tega Odloka ustanovijo skupni ustanoviteljski organ – Svet ustanoviteljev.
(2) Svet ustanoviteljev sestavljajo župani občin ustanoviteljic.
(3) Svet ustanoviteljev izvršuje ustanoviteljske pravice in dolžnosti v imenu in za račun občin ustanoviteljic v skladu s tem Odlokom ter skrbi za usklajevanje odločitev ustanoviteljic v zvezi z delovanjem javne gospodarske službe.
(4) Sedež sveta ustanoviteljev je v občini, kjer je sedež javnega podjetja.
(5) Svet ustanoviteljev na svojih dokumentih lahko uporablja pečat, na katerem je besedilo: Svet ustanoviteljev Javnega komunalnega podjetja Radlje ob Dravi d.o.o..
28. člen
(pristojnosti)
(pristojnosti)
(1) Svet ustanoviteljev ima naslednje pristojnosti:
- Določa pogoje za izvajanje dejavnosti javnega podjetja ter za zagotavljanje in uporabo javnih dobrin,
- Usklajuje investicijsko politiko na področju javnih služb,
- Določa razvojne programe javnih služb,
- Se seznani s sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi direktorja in z odpoklicem direktorja.
(2) Svet ustanoviteljev usklajuje odločitve občinskih svetov občin ustanoviteljic v zvezi z:
- Izvajanjem javnih služb, ki jih izvaja javno podjetje,
- Odločanjem o zadolževanju javnega podjetja in dajanju poroštev javnemu podjetju,
- Vstopom novega družbenika in izstopom družbenika,
- Statusnimi spremembami ali prenehanjem javnega podjetja,
- V drugih primerih, ko tako določa zakon ali drug predpis.
29. člen
(seje Sveta ustanoviteljev)
(seje Sveta ustanoviteljev)
(1) Seje Sveta ustanoviteljev sklicuje in vodi predsednik Sveta ustanoviteljev. Pobudo za sklic lahko da tudi:
- Župan občine ustanoviteljice,
- Občinski svet občine ustanoviteljice,
- Direktor javnega podjetja.
(2) Predsednik Sveta ustanoviteljev se menja vsako koledarsko leto po načelu rotacije, po naslednjem zaporedju: Občina Radlje ob Dravi, Občina Muta, Občina Vuzenica, Občina Podvelka in Občina Ribnica na Pohorju.
(3) Seje sveta ustanoviteljev potekajo praviloma na sedežu občine, iz katere je predsednik Sveta ustanoviteljev.
(4) Svet ustanoviteljev odloča na sejah, ki so lahko tudi korespondenčne.
(5) Pobuda za sklic mora vsebovati razloge za sklic seje in gradivo. Pobuda se pošlje predsedniku, ki o pobudi obvesti ostale župane najkasneje v petih (5) delovnih dneh po prejemu pobude.
(6) Predsednik mora v osmih (8) delovnih dneh po prejemu pobude odločiti, ali bo sklical sejo in o svoji odločitvi obvestiti župane. V primeru, da seje ne skliče, mora navesti razloge.
(7) Vabilo za sejo s predlogom dnevnega reda in gradivom mora biti poslano najkasneje pet (5) delovnih dni pred sejo. Na sejo se vabijo župani občin ustanoviteljic, lahko pa so povabljeni tudi drugi strokovnjaki za posamezna področja. Seja se lahko skliče tudi z uporabo elektronskih sredstev.
(8) V vabilu za sejo Sveta ustanoviteljev se določi nadomestni dan zasedanja, če ta ob prvotno določenem času ni bil sklepčen.
(9) O poteku seje se piše zapisnik, ki mora vsebovati vse sklepe, ki jih sprejme Svet ustanoviteljev. Zapisnik mora biti pripravljen v roku petih (5) delovnih dni po seji; pošlje se ga v pregled in podpis vsem županom.
30. člen
(sprejemanje odločitev)
(sprejemanje odločitev)
(1) Svet ustanoviteljev veljavno odloča, če so na seji navzoči vsi župani.
(2) Če z zakonom ni drugače kogentno določeno, Svet ustanoviteljev sprejme veljaven sklep, če je za sklep glasovala večina glasov.
(3) Če z zakonom ni drugače kogentno določeno, Svet ustanoviteljev na naknadnem zasedanju veljavno odloča ne glede na prisotnost.
(4) Vsak župan ima pri sprejemanju odločitev odstotek glasov v skladu s poslovnim deležem v javnem podjetju.
31. člen
(strokovne in administrativne naloge)
(strokovne in administrativne naloge)
Strokovne in administrativno - tehnične naloge, potrebne za nemoteno izvajanje nalog Sveta ustanoviteljev, zagotavlja občinska uprava tiste občine, iz katere je predsedujoči Svetu ustanoviteljic in strokovne službe javnega podjetja.
32. člen
(financiranje delovanja Sveta ustanoviteljev)
(financiranje delovanja Sveta ustanoviteljev)
(1) Sredstva za delovanje Sveta ustanoviteljev zagotavljajo občine ustanoviteljice v skladu s poslovnimi deleži v javnem podjetju.
(2) Sredstva za delovanje Sveta ustanoviteljev obsegajo:
- materialne stroške,
- ostale potrebne stroške.
XI. FINANCIRANJE DEJAVNOSTI IN LETNO POROČILO
33. člen
(viri financiranja)
33. člen
(viri financiranja)
Dejavnost javnega podjetja se financira iz naslednjih virov:
- iz prihodkov, doseženih s prodajo storitev v okviru izvajanja javnih gospodarskih služb,
- s prodajo blaga in storitev na trgu,
- iz sredstev državnega proračuna, namenjenih sofinanciranju obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb,
- iz proračunskih sredstev občin ustanoviteljic,
- iz drugih virov.
34. člen
Javno podjetje mora za dejavnosti, ki niso opredeljene kot gospodarska javna služba, v skladu z zakonom o gospodarskih javnih službah voditi ločeno računovodstvo. Javno podjetje mora voditi ločene računovodske izkaze tudi po posameznih javnih službah in posameznih občinah, skladno s sodili, ki jih na predlog direktorja javnega podjetja sprejmeta Nadzorni svet in Skupščina.
35. člen
(letno poročilo)
(letno poročilo)
(1) Direktor je dolžan pripraviti letno poročilo in predlog o delitvi dobička oziroma pokrivanju izgube v skladu s tem Odlokom in Družbeno pogodbo.
(2) Direktor družbe je dolžan zagotoviti izvedbo revizije letnega računovodskega izkaza, če se tako odloči Skupščina. Revizijo lahko opravi pooblaščen revizor, ki ga določi Nadzorni svet.
36. člen
(dobiček in izguba)
(dobiček in izguba)
(1) Izgubo, nastalo pri opravljanju obvezne javne gospodarske službe, katerih ceno potrjuje občinski svet, pokrivajo družbeniki skladno z višino ugotovljene izgube za posamezno dejavnost v posamezni občini. Morebitno izgubo javnega podjetja pri opravljanju obveznih gospodarskih javnih služb, vse na nivoju posamezne občine ustanoviteljice za poslovno leto, pokriva vsaka posamezna občina ustanoviteljica.
(2) V kolikor Občinski svet posamezne občine ustanoviteljice ne potrdi z elaboratom predlaganih cen, občina ustanoviteljica za razliko v ceni javnemu podjetju mesečno zagotovi manjkajoča sredstva.
(3) O razporejanju morebitnega dobička odločajo ustanovitelji v skladu z Družbeno pogodbo.
(4) Podrobnejša pravila o pokrivanju izgube in delitvi dobička se določijo v Družbeni pogodbi.
XII. SPLOŠNI AKTI DRUŽBE
37. člen
(Družbena pogodba)
37. člen
(Družbena pogodba)
(1) Družbeno pogodbo, v kateri se določijo zlasti organizacija in delovanje javnega podjetja, delo in odločanje organov javnega podjetja, pogoji in postopek za imenovanje direktorja, pokrivanje izgube in delitev dobička ter druga vprašanja, sprejme Skupščina.
(2) Nadzorni svet in direktor lahko v okviru svojih pristojnosti sprejemata tudi druge akte, potrebne za delovanje javnega podjetja.
XIII. POSLOVNA SKRIVNOST IN PRAVICA DO OBVEŠČENOSTI
38. člen
(poslovna skrivnost)
38. člen
(poslovna skrivnost)
(1) Za poslovno skrivnost se štejejo podatki, ki izpolnjujejo zahteve iz predpisov, ki urejajo področje poslovne skrivnosti ter niso informacije javnega značaja.
(2) Direktor s pisnim sklepom določi listine in podatke, ki predstavljajo poslovno skrivnost javnega podjetja in o tem seznani vse osebe, ki prihajajo v stik ali se seznanijo s temi informacijami, zlasti ustanoviteljice, Svet ustanoviteljev, Skupščino, organe družbe in druge osebe.
(3) Vsi, ki se seznanijo z listinami in podatki, ki predstavljajo poslovno skrivnost, so dolžni poslovno skrivnost varovati ter preprečevati njeno protipravno pridobitev, uporabo in razkritje.
39. člen
(pravica do obveščenosti)
(pravica do obveščenosti)
Ustanoviteljice, Svet ustanoviteljev, Skupščina in Nadzorni svet družbe imajo pravico do obveščenosti o poslovanju javnega podjetja v skladu z zakonom. Direktor je dolžan na zahtevo organov glede poslovanja pisno poročati in jim omogočiti vpogled v poslovne knjige in dokumentacijo javnega podjetja.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
40. člen
(prehodne in končne določbe)
40. člen
(prehodne in končne določbe)
(1) Svet ustanoviteljev se mora konstituirati najkasneje v roku treh (3) mesecev po uveljavitvi tega Odloka.
(2) Družbena pogodba se mora z določili tega Odloka uskladiti najkasneje v roku treh (3) mesecev po uveljavitvi tega Odloka.
(3) Člani Nadzornega sveta pa morajo biti imenovani v roku treh (3) mesecev po sprejemu Odloka.
(4) Že imenovani direktor opravlja svojo funkcijo do izteka mandata.
(5) Do imenovanja članov Nadzornega sveta funkcijo nadzora nad vodenjem poslov družbe opravlja Skupščina družbe skladno z Zakonom o gospodarskih družbah in tem Odlokom. V primeru, ko Skupščina opravlja funkcijo nadzora, za občine ustanoviteljice na Skupščini glasuje pooblaščenec, ki ga za glasovanje pisno pooblasti občinski svet občine ustanoviteljice. Pooblaščenec ne sme biti oseba, katere pooblastitev bi bila v nasprotju z zakonom, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.
(6) Z dnem začetka veljavnosti tega Odloka preneha veljati Sklep o preoblikovanju »Javnega podjetja Komunalno podjetje p.o. Radlje ob Dravi« v »Javno komunalno podjetje Radlje ob Dravi d.o.o.«, ki ga je dne 9.5.1994 sprejel Izvršni svet skupščine občine Radlje ob Dravi (Medobčinski uradni vestnik št. 6/94).
41. člen
(začetek veljavnosti)
(začetek veljavnosti)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Medobčinskem uradnem vestniku ali v uradnem glasilu e-občina s strani zadnje občine ustanoviteljice.
Datum: 26.06.2023
Občina Radlje ob Dravi
Alan Bukovnik, župan
Alan Bukovnik, župan
Datum: 01.06.2023
Občina Muta
Angelca Mrak, županja
Občina Muta
Angelca Mrak, županja
Datum: 22.06.2023
Občina Vuzenica
Franjo Golob, župan
Občina Vuzenica
Franjo Golob, župan
Datum: 07.06.2023
Občina Podvelka
Miran Pušnik, župan
Občina Podvelka
Miran Pušnik, župan
Datum: 12.06.2023
Občina Ribnica na Pohorju
Srečko Geč, župan
Občina Ribnica na Pohorju
Srečko Geč, župan